Är med i ett hemligt byte.

Frågor och svar.

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
- Föredrar bomull och ull framför akryl men virkar ganska mycket i akryl :)


Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
- Gul, orange och brun. Just nu är jag väldigt förtjust i regnbågsmelerat garn. Färgglatt ska det vara! :)


Vad tycker du mest om att virka?
- Mindre projekt som inte tar så lång tid. Har mest virkat mössor och sjalar.


Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
- Virkad Ripelfilt eller sticka pippitröja.


Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
- Metall eller plast, har aldrig testat med ergonomisk. Skulle så gärna vilja ha färgglada virknålar!


Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
- Oj! massor! Jag vill lära mig allt! Men skulle SÅ gärna vilja lära mig att spinna eget garn.


Vad tycker du om att unna dig själv?
- Favorit grejen att unna mig är inspirations böcker av alla slag men gärna garnrelaterade, annars garn eller choklad. Unnar mig dock ganska sällan saker.


Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
- Te, helst rött. Dricker inte kaffe. I övrigt dricker jag mest vatten.


Favoritgodis?
- Choklad, choklad, choklad! Favoriten är mandel och havssalt.


Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
- Stickar och pärlar pärlplattor är väl det som är mest återkommande men älskar allt pyssel.


Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
- Kärleksdravell :)


Har du några allergier mot livsmedel?
- Nej.

Kommentarer
Postat av: Din hemlige kompis

Lite ledtrådar:

jag har massa garn.

Älskar handarbete

är en simpsons galning

2012-01-22 @ 16:54:07
Postat av: Anonym

Dagens ledtrådar.

Har haft 2 st 4 benta djur.

Köpte garn i början av januari från YP.

2012-01-23 @ 09:45:36
Postat av: Anonym

Dagens ledtråd.



Jag virkar mer än jag stickar.

Jag bor inte i det landskap jag är född i..

2012-01-25 @ 15:22:23
Postat av: Anonym

Dagens ledtråd:

jag bor ca5-6 timmar ifrån dig

2012-01-26 @ 13:56:37
Postat av: Anonym

ledtråd:

jag virkar inte bara jag har ett handarbete till som ligger mig varmt om hjärtat.

2012-01-29 @ 14:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0