Kolmården..

Idag Klämde jag, Valle, Lucas, Mari och Albin in oss i bilen och åkte till kolmården.
Hade en toppen dag men vi kunde nog lika gärna ha åkt till femöre eller så för barnen strunta helt i djuren och sprang och busa i skogskanten, gick balansgång, plocka stenar mm..
Men det gjorde inget. Lucas va inne och klappa djuren på bondgården i alla fall. Han har ju redan vart där två gånger i år så han har ju sett djuren förut. det var mycket mer spännande o kolla vad morbror Albin pyssla med och sen göra exakt likadant.
Jag är helt slut nu. Det sånna här tillfällen som jag saknar sambo, när man har har vart igång hela dagen och bara vill kasta sig på soffan med en chipspåse och en film, men först måste natta Lucas, mata och natta Valle, diska, plocka upp allt från dagen, städa i ordning lite hemma och egentligen skulle behöva städa badrummet..
kanske skulle ta och skaffa en slav åt minstonde..

Igår hade jag en Lucas dag.
Varannan fredag har är Valle med sin far och Lucas får ha mamma för sig själv.
Det är helt underbart! Igår fick vi skuts ner till oxelösund. var i lekparken med öppna förskolan först gick sen vidare ner på stan med Julia och co. Sen tog vi bussen hem till nyk, första gången som Lucas åker buss om man inte räknar med en gång när han var 2mån typ..
Han satt helt stilla och titta ut genom fönstret hela vägen och tyckte att allt var väldigt spännande.

Nej och man skulle ta och sätta igång med allt så att man kanske hamnar iden där sköna soffan någon gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0